Tutustu päiväkirjaan

Keventäjien päiväkirja auttaa sinua seuramaan ravitsemus- ja liikuntatottumuksiasi. Jos sinulla on myös terveydellisiä haasteita, kohonnut kolesteroli, verenpaine tai/ja verensokeriarvot, terveyspäiväkirja mahdollistaa sinulle kokonaisvaltaisen seurannan, ja näet miten muuttamalla omia elintapojasi voit myös vaikuttaa yleiseen terveydentilaasi. Päiväkirjasta löytyvät osiot: Ruoka, Liikunta, Mittaus, Terveys ja Muistiinpanot.

Ruokapäiväkirja

Hae ja tallenna päivän ateriat ruokapäiväkirjaan seurataksesi päivittäistä kalorinsaantiasi. Ruokapäiväkirjan oikeasta reunasta kohdasta "Päivän kalorit" näet päivittäisen kalorisuosituksesi ja kokonaistilanteen. Voit seurata ruoan laatua eri ravintoaineiden osalta ravintopylväiden avulla. Lisäksi saat kasvisten, kuitujen, suolan ja juodun veden määristä palautetta, jotta voit seurata toteumaasi päivän saantisuosituksiin.

Liikuntapäiväkirja

Seuraa viikottaista liikunnan määrää ja laatua kirjaamalla liikuntapäiväkirjaan liikuntasi päivittäin. Liikuntapäiväkirjan oikeasta reunasta kohdasta "Viikon kalorit" näet liikunnalla kulutettujen kalorien vaikutuksen Keskiarvo-lukeman avulla Päivän kalorisuositukseesi verrattuna. Jos siis olet kuntoillut ja merkinnyt kuntoilusi liikuntapäiväkirjaan, näkyy se kaloriseurannassa miinuskaloreina. Voit siis syödä enemmän kun liikut!

Voit seurata liikunnan laatua pylväiden muodossa, jotka näyttävät sinun kuntotasosi mukaiseen viikko-ohjelmaan sisältyvät laatusuositukset. Voit siis seurata Vauhtiliikunnan, Lihaskunnon, Kestävyyden ja Liikkuvuuden osalta viikottaista toteumaasi. Seuraamalla liikunnan laadun suosituksia, voit asettaa liikunnalle uusia tavoitteita kalorilaskennan rinnalle.

Mittaus

Suosittelemme, että punnitset itsesi vähintään kerran viikkossa esimerkiksi maanantaina. Voit halutessasi punnita itsesi useamminkin ja merkitä lukemat Päiväkirjan Mittaus-osioon. Suosittelemme myös, että mittaat vyötärönympäryksesi vähintään kerran kuukaudessa esimerkiksi joka kuukauden ensimmäisenä maanantaina.

Säännöllisesti mittaamalla ja punnitsemalla itsesi pystyt seuraamaan omaa edistymistäsi graafisesti. Saat graafisen käyrän myös painoindeksisi (BMI) kehityksestä.

Terveys

Voit halutessasi liittää päätavoitteesi rinnalle lisätavoitteeksi Terveydentilan kohentamisen. Näin halutessasi muista valita Oma profiilin luonnin yhteydessä haluatko seurata Verenpainettasi, Kolesteroliarvojasi ja/tai Verensokeriarvojasi. Muista asettaa profiilissa näille tavoite ja nykyarvot terveysseurannan pohjaksi.

Mittaa ja merkitse arvosi säännöllisesti päiväkirjaan seurataksesi liikunta- ja ruokailutottumuksiesi muutoksia yleiseen terveydentilaasi. Mittauksen voi tehdä lääkäri tai terveydenhoitaja terveystarkastuksen yhteydessä mutta kotimittaus oikein tehtynä on hyvä apu seurantaan.

Muistiinpanot

Päiväkirjan Muistiinpanot-osioon voit tallentaa itsellesi tärkeitä asioita ja huomioita. Kenelläkään muulla kuin sinulla ei ole näihin pääsyä.

Liity Keventäjiin ja onnistu jo tänään. Liity nyt Hinnat
  • Määrittelet itse tavoitteesi
    Ohjelma laskee kalorisuosituksen, seuraa onnistumistasi ja muuttuu edistymisesi mukaan
  • Laaja ruokapäiväkirja syömisen seurantaan
    Lisäksi tuhansittain reseptejä ja omalle kaloritasollesi räätälöity menuehdotus
  • Mukanasi myös mobiilissa
  • Juuri sinulle sopiva liikuntaohjelma
    Lähtö- ja tavoitetasoosi sovitetut viikottaiset suositukset sekä paljon vinkkejä kuntoiluun
  • Et jää yksin!
    Kannustava yhteisö ja parhaat asiantuntijat tukenasi
  • Edullinen, alkaen 0,22 € / päivä
 

Tilaa Keventäjien kirje

EmediateAd