Keventäjä – hallitse syömistä

15,00

Kirjan tavoitteena on herättää ajatuksia ja oivalluksia syömisen hallintaan. Ruokavalion laadulla ja määrällä on merkittävä vaikutus syömisen hallintaan. Ikuiset laihduttajat tai tiukan ruokavalion noudattajat saattavatkin omilla valinnoillaan lisätä hallitsematonta syömistä. Syömisen hallinta on avainasemassa onnistuneessa painonhallinnassa. Kirjasta saa tukea ja käytännön tehtäviä matkalle kohti syömisen hallinnan tasapainoa.

Varastossa

tuotetunnus (SKU) ISBN978-951-31-5824-8 Osasto:

Kuvaus

Tuotekuvaus

HYVINVOINTI ON KOKONAISUUS. Kirjan tavoitteena on herättää ajatuksia ja oivalluksia syömisen hallintaan. Hyvin moni suomalainen kamppailee painonhallinnan kanssa ja miettii, miten eläisin terveellisemmin. Useimmat kertovat kyllä tietävänsä, miten kuuluisi syödä, mutta syömistä on vaikea hallita. Kirjan idea onkin lähtenyt käytännön työstä, lukuisista keskusteluista ja oivalluksista asiakkaiden kanssa.

Ruokavalion laadulla ja määrällä on merkittävä vaikutus syömisen hallintaan. Ikuiset laihduttajat tai tiukan ruokavalion noudattajat saattavatkin omilla valinnoillaan lisätä hallitsematonta syömistä. Syömishäiriöt ovat luku sinänsä, mutta usein syömishäiriön ja normaalin syömisen raja on häilyvä. Koska elämme jatkuvassa terveystiedon tulvassa, saattaa unohtua, mikä tuntuu juuri minusta hyvälle ja mitkä asiat ovat kokonaisuuden kannalta tärkeitä. Sen sijaan että tuijotetaan vain vaakaa, on aika miettiä hyvinvoinnin kokonaisuutta: millaista elämää haluan elää ja m illaisilla elämäntavoilla voisin edistää hyvää oloa.

Syömisen hallinta on avainasemassa onnistuneessa painonhallinnassa. Sitä ei voi opettaa tai oppia hetkessä, vaan se on prosessi, joka alkaa jossain vaiheessa ja jatkuu jollakin tasolla läpi elämän. Kirjasta saa tukea ja käytännön tehtäviä matkalle kohti syömisen hallinnan tasapainoa.

Sisällysluettelo

1. Syömisen hallinnan harha
  • Luolamiesteoria
  • Annoskoon harha
  • Ruokalajien määrä
  • Makutottumukset
  • Syömisen tavat ja tottumukset
  • Tunteiden vallassa
2. Mikä on normaalia syömistä?
  • Hyvän olon paino
  • Satunnainen ylensyöminen
  • Ahmimishäiriö (BED, Binge Eating Disorder)
  • Liian terveellistä?
  • Voinko itse aiheuttaa syömishimon?
3. Täsmäsyöminen
  • Ateriarytmi
  • Proteiinia riittävästi
  • Hiilihydraateista energiaa ja kuituja
  • Rasvaa tarvitaan
  • Vettä kunnolla
  • Millainen on hyvä kokonaisuus?
4. Tapa- ja tunnesyöminen
  • Pysähdy!
  • Tunnepäiväkirja
  • Ruokapaikalla on väliä
  • Harjoittele selättämään mieliteko
5. Liikunnan voima ja ilo
  • Minä ja kehoni
  • Rentouttava ja rauhoittava liikunta
  • Opettele pikarentoutus
6. Riittävästi unta
  • Paremman unen puolesta
  • Yösyömisellä on syynsä
7. Anna muutokselle mahdollisuus
  • Muutos lähtee arvoista
  • Hyvinvointisuunnitelma
  • Elämänhallinta
  • Hyvinvoinnin kokonaisuus
Liitteet
  • Oma hyvinvointisuunnitelmani
  • Syömiseni hallintaan vaikuttavat asiat
  • Ruokalistaehdotus omien aterioiden pohjaksi

Lisätiedot

Paino 0.258 kg
Mitat 19 × 17 × 1 cm
Sivumäärä:

117 sivua

Kirjoita haku ja paina Enteriä

Liity 125 000+ tilaajaamme

Liity 125 000+ tilaajaamme

Tilaa ilmainen uutiskirjeemme nyt ja saat 20% alennuksen keventäjien jäsenyydestä. Saat säännöllisesti sähköpostiisi asiantuntijatietoa, käytännön vinkkejä ja erikoistarjouksia. 

Kiitos, että tilasit Keventäjän kirjeen! Tarkista vielä sähköpostisi ja vahvista liittyminen.

Pin It on Pinterest

Katarina Meskanen - Pysäytä tunnesyöminen