Keventäjän kunto- ja ravintokirja

26,00

Keventäjän kunto- ja ravintokirja innostaa liikkeelle ja kannustaa hyvän olon valintoihin eri vuodenaikoina. Terveysliikunta ja kevyemmät ravintotottumukset energisoivat ja antavat uutta puhtia elämään. Kirja sisältää runsaasti tietoa liikunnasta ja painonhallinnasta, mutta ennen kaikkea se antaa aineksia omiin oivalluksiin.

 

Varastossa

tuotetunnus (SKU) ISBN978-951-31-4791-4 Osasto:

Kuvaus

Tuotekuvaus

NYT El PUHUTA LAIHDUTUSKUURISTA VAAN ELÄMÄNLAATUA KOHENTAVISTA PIENISTÄ MUUTOKSISTA, joita tutkimalla ja kokeilemalla löytyy itselle sopiva liikunta- ja ravinto-kattaus. Keventäjän elämäntavan pohdinnat lähtevät liikkeelle itselle tärkeistä asioista – lähimmäisistä, työstä, harrastuksista ja arjen haasteista. Motivaatio kumpuaa unelmista ja haaveista, joita kohti kuljetaan askel kerrallaan. Omien voimavarojen tunnistaminen helpottaa itselle sopivien muutosten hahmottamista. Kirjan työkirjaosat auttavat jyvittämään painonhallinnan ja liikkumisen tavoitteet tasapainoisiksi elämäntavoiksi. Keventäjän vuosikellon ja oman hyvinvointiohjelman työstäminen auttaa löytämään arjesta aikaa ja uusia mahdollisuuksia.

KIRJA OPASTAA PAINONHALLINTAA HELPOTTAVIIN JA KAIKENKUNTOISILLE SOPIVIIN LIIKUNTATOTTUMUKSIIN. Liikuntaa ei suoriteta, vaan siitä nautitaan. Liikunta tuottaa yhtä paljon kokonaisvaltaista energiaa kuin kuluttaa kaloreita. Liikuntavalmentaja Sirpa Arvosen koostamat eri vuodenaikojen terveysliikuntavinkit tekevät liikkumisesta monipuolista ja elämyksiä tuottavaa. Ravitsemusterapeutti Anette Päissä johdattaa painonhallinnan mahdollisuuksiin arjessa ja eri elämäntilanteissa. Kirja tarjoilee painonhallinnan perusteiden lisäksi ideoita ruoka-valintoihin sekä tunnesyömisen kiemuroihin ja käytännön vinkkejä haastaviin tilanteisiin.

Sisällysluettelo

1. Motivaation lähteellä
  • Terveyden menetyksen uhka
  • Unelmakuntoon
  • Kehon arvostus
  • Uusia kokemuksia luvassa
  • Minulle riittävä liikunta
  • Mittaus voi motivoida
  • Hyvinvointisuunnitelmani
  • Tavoitejana toimii
2. Keventäjän ruokavalion peruskivet
3. Keventäjän vuoden liikuntakattaus
  • Vuodenajoista voimaa
  • Sopiva liikkumisen tapa ja laji
  • Kuntotestaus on turvallinen tapa aloittaa
  • Riittävästi liikkeelle
  • Liikunnan viikkokalenteri
4. Talven toimeliaisuutta
  • Talviunilla makea maistuu
  • Kuitu sopii keventäjälle
  • Kestävyyttä arkeen
  • Kalorit ja liikunta
  • Talviretki
  • Kevyesti hangilla – lumikengillä!
5. Kevätenergiaa
  • Rasvan laadulla on väliä
  • Nuorena vitsa vääntyy
  • Ryhtiä elämään
  • Tehokävely ryhdistää
  • Sauvakävelytalkoot
  • Pyörähdä työmatkalle
6. Kesätunnelmia
  • Kesällä syödään hyvin
  • Proteiini – elimistön rakennusaine
  • Soudellen keveäksi
  • Liikettä korvien väliin
  • Kevyet jalat kuljettavat
  • Perhe-elämän kevyet kuviot
  • Perheen kesäliikunnot
  • Yhdessä liikkuminen säästää aikaa
7. Syysreippautta
  • Syyssadon parissa
  • Vetreä selkä
  • Liikuntaryhmistä säpinää
  • Liike-elämän koukeroissa
8. Piristystä pimeään
  • Elämä on yhtä juhlaa
  • Vesi elämän eliksiiri
  • Kuningas alkoholi
  • Leppeät hartiat
  • Venyttelyn ilo
  • Vedestä virtaa
  • Aikuisen keventäjän haasteet

Lisätiedot

Paino .456 kg
Mitat 22 × 17.5 × 1.5 cm
Sivumäärä:

219 sivua

Kirjoita haku ja paina Enteriä

Liity 125 000+ tilaajaamme

Liity 125 000+ tilaajaamme

Tilaa ilmainen uutiskirjeemme nyt ja saat 20% alennuksen keventäjien jäsenyydestä. Saat säännöllisesti sähköpostiisi asiantuntijatietoa, käytännön vinkkejä ja erikoistarjouksia. 

Kiitos, että tilasit Keventäjän kirjeen! Tarkista vielä sähköpostisi ja vahvista liittyminen.

Pin It on Pinterest