Aamuliikunnalla sittenkin yllättäviä hyötyjä

Avatar

Jos treenaat aamulla 45 minuuttia kohtalaisen kovaa, sinun on helpompi hillitä ruokahaluasi loppupäivän ajan, osoittaa tuore tutkimus. Kun päivä alkaa urheilusuorituksella, aivot tuottavat nälkää hillitseviä hormoneita.

Birminghman Young yliopiston tutkijat testasivat teoriaa 35 koehenkilön avulla. Puolet heistä oli ylipainoisia ja puolet normaalipainoisia naisia. Tutkimus toteutettiin näyttämällä koehenkilöille kuvia ruoasta ja kuvaamalla heidän aivojensa reaktioita.

Niinä päivinä, joina koehenkilöt olivat treenanneet, heidän aivonsa reagoivat paljon vähemmän ruokakuviin kuin sellaisina päivinä, jolloin he eivät olleet harrastaneet aamuliikuntaa. Aktiivisen aamun jälkeen he olivat myös innokkaampia liikkumaan koko päivän ajan.

– Ei ole olemassa suosituksia siitä, mihin vuorokaudenaikaan kannattaa liikkua. Tutkimustuloksen valossa voisi kuitenkin ajatella, että jos henkilö taistelee mielitekojen kanssa, hän voisi koettaa löytyisikö liikunnasta apua ruokahalun pienentämiseen, toteaa tutkija James LeCheminant.

Lähde

Lue lisää


Kirjoita haku ja paina Enteriä

Liity 125 000+ tilaajaamme

Liity 125 000+ tilaajaamme

Tilaa ilmainen uutiskirjeemme nyt ja saat 20% alennuksen keventäjien jäsenyydestä. Saat säännöllisesti sähköpostiisi asiantuntijatietoa, käytännön vinkkejä ja erikoistarjouksia. 

Kiitos, että tilasit Keventäjän kirjeen! Tarkista vielä sähköpostisi ja vahvista liittyminen.

Liity 125 000+ tilaajaamme

Liity 125 000+ tilaajaamme

Tilaa ilmainen uutiskirjeemme nyt ja saat 20% alennuksen keventäjien jäsenyydestä. Saat säännöllisesti sähköpostiisi asiantuntijatietoa, käytännön vinkkejä ja erikoistarjouksia. 

Kiitos, että tilasit Keventäjän kirjeen! Tarkista vielä sähköpostisi ja vahvista liittyminen.

Pin It on Pinterest