Lisätehoa rasvanpolttoon – 12 parasta ruoka-ainetta

Newszoom listasi ruokia, jotka saattavat antaa lisätehoa rasvanpolttoon. Lisää näitä terveellisiä ruokia kauppalistallesi.

Greippi

Greippi sisältää paljon C-vitamiinia, joka auttaa rasva-aineenvaihdunnassa. Greippi onkin tehokas hedelmä lisäämään rasvanpolttoa. Se sisältää paljon kuituja, mutta vain vähän kaloreita. Sen on todettu myös vähentävän riskiä sairastua kakkostyypin diabetekseen. Syö puolikas greippi aamupalalla tai noin puoli tuntia ennen ateriaa. Greipin syöminen auttaa sinua tuntemaan itsesi kylläiseksi ja estää samalla ylensyöntiä.

Mustapippuri

Mustapippurin on todettu vähentävän kehon rasvasolujen muodostumista ja auttavan myös lisäämään aineenvaihduntaa. Mustapippurin väitetään myös taistelevan bakteereita vastaan sekä auttavan ruoansulatuksessa. Tämä on hyvä uutinen niille, jotka etsivät helppoa ja halpaa keinoa lisätä ruokavalioonsa rasvaa polttavia ainesosia.

Kaneli

Kaneli auttaa pitämään verensokerin terveellisellä tasolla, sillä se hillitsee aterian jälkeistä insuliinipiikkiä. Kaneli hillitsee myös ruokahalua ja sillä on positiivisia vaikutuksia kolesteroliin. Helppo keino lisätä kanelia ruokavalioon on kokeilla lisätä kanelia teehen, jogurttiin tai puuroon. Pyri ostamaan aitoa Ceylon-kanelia, joka ei sisällä suurissa määrin nautittuna maksaa vahingoittavaa kumariinia.

Kananmuna

Kananmunissa on vähän kaloreita, mutta jopa 7 grammaa proteiinia ja muita hyödyllisiä ravintoaineita. Tutkimukset osoittavat, että kananmunan syöminen aamulla auttaa sinua syömään vähemmän kaloreita päivän muilla aterioilla. Proteiininsaanti auttaa myös estämään verensokerin nousua ja hillitsee mielitekoja.

Omenat

Omenat ovat laihduttajan parhaita ystäviä. Omenat antavat lukuisia terveyshyötyjä. Ne muun muassa vähentävät kolesterolin negatiivisia vaikutuksia. Omenan hedelmäsokeri tyydyttää makeanhimon. Omenat, varsinkin kuorineen syötyinä sisältävät paljon kuitua, mutta myös vettä. Saat olosi tuntumaan kylläiseksi pienellä kalorimäärällä.   

Vihreä tee

Vihreän teen vaikutuksia rasvanpolttoon ja aineenvaihduntaan ei voi korostaa liiaksi. Vihreä tee lisää energiankulutusta ja auttaa kehoa käyttämään rasvaa energianlähteenä. Teen nauttiminen kuumana lisää juoman hyötyjä ja saa samalla juojalleen lämmittävän kokemuksen. Lisäämällä vihreään teehen hunajaa ja sitruunaa, et ainoastaan lisää terveyshyötyjä, vaan myös teet juomastasi herkullisen makuista.

Mustikat

Mustikat sisältävät paljon kuituja, antioksidantteja ja hyvää makua, mutta vain vähän kaloreita. Mustikan sisältämä pholyphenoli hidastaa rasvasolujen syntymistä, ja näin ollen tehostaa rasvanpolttoa. Kokeile mustikoiden lisäämistä smoothieisiin ja välipaloihin. 

Mantelit

Manteleiden syöminen auttaa sinua pysymään kylläisenä, ja ne ovat hyvä kasviproteiinin ja kuidun lähde. Mantelit sisältävät monityydyttymättömiä rasvahappoja, joiden sanotaan olevan avainasemassa rasvanpoltossa. Manteleiden paras ominaisuus rasvanpolttoa tehostavana raaka-aineena on niiden säilyvyys. Manteleita on helppo kuljettaa mukana minne vain, joten niiden lisääminen ruokavalioon on vaivatonta.

Lähde: Newszoom

Lue lisää


Kirjoita haku ja paina Enteriä

Liity 125 000+ tilaajaamme

Liity 125 000+ tilaajaamme

Tilaa ilmainen uutiskirjeemme nyt ja saat 20% alennuksen keventäjien jäsenyydestä. Saat säännöllisesti sähköpostiisi asiantuntijatietoa, käytännön vinkkejä ja erikoistarjouksia. 

Kiitos, että tilasit Keventäjän kirjeen! Tarkista vielä sähköpostisi ja vahvista liittyminen.

Liity 125 000+ tilaajaamme

Liity 125 000+ tilaajaamme

Tilaa ilmainen uutiskirjeemme nyt ja saat 20% alennuksen keventäjien jäsenyydestä. Saat säännöllisesti sähköpostiisi asiantuntijatietoa, käytännön vinkkejä ja erikoistarjouksia. 

Kiitos, että tilasit Keventäjän kirjeen! Tarkista vielä sähköpostisi ja vahvista liittyminen.

Pin It on Pinterest